Amennyiben tetszik oldalunk, és szeretnél új hírekről, érdekességekről, akciókról értesülni, kattints a Tetszik gombra! Köszönjük!
Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó
egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Accord
tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az
érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és
felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném
azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó
minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas
minőséget keres.
Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek
kereskedelmével erről bővebben itt olvashat:
www.csepelihondabonto.hu
Esetleg más Honda modellekről is
szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:
Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor
köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy
végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit
itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.
Honda
Az autó amit imádnak az Amerikaiak, és mi európaiak is. Nincs ellenfele a
piacon, minőségben verhetetlen. Kellemes családi autó, vagy akár báránybőrbe
bújt szörnyeteg (Accord Type-R és Type-S). Története 1976-ra nyúlik vissza, és a
mai napig igen sikeres. Olyan extrák voltak bele anno rendelhetők, hogy még
Amerikában is próbálták eleinte a forgalmazásnak keresztbe tenni, hiszen a GM
még csak pislogott a 80-as években, hogy "beépített navigáció?". Magyar piacon
is egyik kedvelt típus, és akinek volt már, az utána mást nem szeretne
vásárolni. Elmondható, mint az összes Hondáról, hogy az idő múlásával és a
megtett kilométerek számával nem romlik a minősége, sok egyéb hazánkban
favorizált prémiumnak kikiáltott márkával szemben. Nem a véletlen műve, hogy
egykoron autógyártásukra oly büszke Amerikaiaknál is a Honda Accord vezet az
eladási listákon a személyautók körében, egy szintén Japán társával karöltve
(Toyota Camry).
Honda Accord
Első generáció 1976 - 1981 SJ-SM karosszéria
Az első generáció
1976-ban jelent meg, egészen pontosan május 7-én. A Honda Civic fölé
pozíciónálták a középkategóriába. Ebbe a típusba már megjelent az
AM/FM rádió, és 78 után már a szervokormány, és a klíma is
felszereltség része volt LX változat esetében. Eleinte ferdehátú
kivitelben jelent meg, majd 1977-ben már szedán formában si elérhető
volt. Motorválasztékát tekintve, mi csak az 1.6 literest (68-72
illetve 80 Le kivitelben) ismerhetjük, de készült 1.8 literes (75Le)
is. Ezek a motorok már a CVCC technológiával készültek, mely
alacsony fogyasztás mellé alacsony káros anyag kibocsájtást is
feltudott mutatni. Elérhető volt opcionális felszereltségben a
kétsebességes automata váltó is, sőt az 1981-es évjáratban az SE
modellben már bőrülések és elektromos ablak is megjelent.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.6 |
Lökettérfogata |
1602ccm |
Teljesítménye |
80Le / 5300rpm |
Súly |
935kg |
Gyorsulása 0-100: |
13.5s |
Sűrítési arány: |
8.4:1 |
Méret: |
4ajtó: 4450/1620/1360mm
|
Átlagfogyasztás: |
8.5 liter |
|
|
Honda Accord
Második generáció 1981 - 1985 SY - SZ - AC - AD karosszéria
A második generáció
1981-ben látott napvilágot, konkrétabban szeptember 22-én. Ezt a
verziót már nem csak Japánban gyártották, hanem a Honda addigra
elkészült Ohio-i gyárában Amerikában is. Ez a példány lett a
legtöbbet eladott Japán márka/típus Amerikában az első évtől fogva,
amit azóta is őriz, de 15 évig abszolút ranglista vezető volt ettől
fogva. Testvérmodellje Japán belpiacon (JDM) a Honda Vigor. Ehhez a
modellhez köthető továbbá az első számítógép vezérelt
befecskendezési rendszer is a Honda kínálatában (PGM-FI) az 1984-es
modellévtől az ES felszereltség 1.8-as motorjához. Motorjait
tekintve 1.6 literes és 1.8literes blokkok dolgoztak benne eltérő
(piactól és felszereltségtől is f teljesítménnyel. Az ES3-as
kódszámú motorral szerelt 1.8 literes (PGM-FI) 110 lóereje mellé
kifejezetten jó fogyasztás is társult (13,2km / liter azaz
100km/7,69literes átlag fogyasztás), ezért többek között ezért is
nagyon népszerű volt. Valamint a fentebb emlegetett extra már
1981-től elérhető volt ebben a modellben, a gáz-giroszkóp alapú
beépített navigáció (igaz olcsónak nem lehetett mondani), mellyel
nem kis fejfájást okoztak a nagy amerikai gyáraknak, mert még
elgondolásként sem volt jelen a modelljeikben, amikor a Hondához már
megvásárolható volt. Alapelve ennek a navigációnak, nagyvonalakban
"egyszerű": Mivel műholdas alapú navigáció akkor még nem volt
elérhető akkoriban a polgároknak, ezért egy giroszkóppal mérte a
szerkezet az elmozdulást, és annak mértékét. Ebből kiszámolta, hogy
mennyit és merre haladt az autó, majd egy CRT (katódsugárcsöves régi
fajta) monitoron kirajzolt egy fénypontot, mely elé egy áttetsző
fólia volt rögzítve, mely motorok mozgattak ha elértük a térkép
szélét. Ez a technológia a Honda és az Alpine közös fejlesztése
volt. 1983-ban már egy négysebességes automata váltó is elérhetővé
vált, kielégítve az Amerikai igényeket. Persze itt is volt Special
Edition (SE) melyben bőrbelső, teljes elektromos csomag, és
napfénytető is széria volt. Facelift: a 83-as Ohio-i gyár nyitása
után kicsit áttervezték 83 végén (84 elején piacra is dobták) a
karosszériát, melynek következtében az orr rész kicsit lefele
"hajlik", illetve a lámpákat is áttervezték a kornak (és Amerikai
szabványoknak) megfelelően. Az LX széria megkapta az automata
kazettás rádiót, tempomatot, klímát, szervoféket és szervokormányt,
persze az Se kivitel is megkapta a maga extráit a addigi mellé,
melyhez a prémium hangrendszer, bronz színezetű üvegek, alufelnik,
elektromos napfénytető járt.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.6 |
1.8 |
Lökettérfogata |
1590ccm |
1817ccm |
Teljesítménye |
80Le / 5000rpm |
100Le / 5800rpm |
Súly |
945kg |
975kg |
Gyorsulása 0-100: |
s |
s |
Sűrítési arány: |
8.8:1 |
|
Méret: |
4ajtó: 4410/1650/1375mm
|
Átlagfogyasztás: |
7 liter |
7.6 liter |
|
|
|
Honda Accord
Harmadik generáció 1986 - 1989 CA1/2/3/4/5/6 karosszéria
A Japán 1985-ös
bemutató után, 1986-ban a világ többi részén is bemutatkozott a
harmadik generáció. A külsőt jelentősen áttervezték, konkrétan Toshi
Oshika műve az új formavilág, aki azt vette alapul, hogy világszerte
milyen érzelmek alapján választanak autót, és ezen információk
alapján alkotta meg a formát. Nos igen... a Japánok nem szeretik a
véletlenre bízni a dolgokat. Az új forma lámpái piaconként eltértek.
Volt bukólámpás kivitel (főleg USA) és hagyományos csík lámpával
szerelt kivitel is. Ez a generáció volt az első a korát megelőző és
ma is ritka első kettős kereszt-lengőkaros felfüggesztéssel (mcpherson
olcsóbb, ha megnézzük az Európában oly divatos modellek mai napig
egyszerű mcpherson futóművet alkalmaznak, mely nem igazán a jó
stabilitásról ismert, ellenben a Honda komoly futóműveivel szemben)
szerelve. Megjelent az ABS, sőt a JDM (japán belpiacos) modellben
már ikerdugattyús fék is elérhető volt az Si modellhez. Motorjait
tekintve 1.6 és 2.0 literes blokkok voltak a géptető alatt,
különböző teljesítményekkel a piacoknak megfelelően, minimum ~110,
de akár 160 (Si B20A) lóerővel. (Érdemes belegondolni, hogy már
akkoriban is mennyivel előrébb jártak a Japánok.... európai nagy
gyártók örültek a 2+++ literből a 100 lóerő környékének is, az
amerikaiak pedig kétszer ennyi hengert használtak ugyanennyi
lóerőhöz). Felszereltsége a modellnek széles skálán mozgott, a
spártai és a luxus között bármit össze lehetett válogatni. A jobban
felszerelt darabok általában rendelkeztek elektromos fűthető
tükrükkel, elektromos napfénytetővel valamint ablakokkal, digitális
műszeregységgel, klímával, fűthető ülésekkel... Karosszériát
tekintve, elérhető volt 3 ajtós kivitel, egy szedán, egy coupe
kivitel, valamint Európai piacon egy kombi jellegű 3 ajtós kivitel,
mely az AeroDeck nevet viselte, egy eszméletlenül jól eltalált
formával, aminek ma is utána fordulnak az emberek. Amerikában inkább
a Coupe kivitel volt eladhatóbb, persze szintén a Hondától már
megszokott lenyűgöző kétajtós dizájnnal.
Nálunk ismert motor(ok)
|
2.0 |
2.0i |
2.0i-16v |
Lökettérfogata |
1932ccm |
1932ccm |
1944ccm |
Teljesítménye |
102Le / 5500rpm |
115Le / 5500rpm |
133Le / 5500rpm
|
Súly |
1110kg |
1130kg |
1165kg |
Gyorsulása 0-100: |
10.9s |
9.7s |
9s |
Sűrítési arány: |
9.1:1 |
9.5:1 |
9.4:1 |
Méret: |
4ajtó: 4535/1659/1355mm
|
Átlagfogyasztás: |
7.9 liter |
8.4 liter |
8.2 liter |
|
|
|
|
Honda Accord
Negyedik generáció 1989 - 1993 CB karosszéria
A negyedik
generációjú Accord 1989-ben jelent meg a piacokon, mely elődjénél
jelentősen nagyobb méreteivel, és továbbra is fantasztikusan
eltrafált dizájnnal hódított világszerte. Ez volt az első kivitel
ahol a háromajtós kiviteltől elbúcsúzott a gyár, és már csak coupe,
szedán valamint Wagon (kombi) kivitelben volt elérhető a célközönség
számára. Ez volt az első olyan autó, mely kristálytiszta síküveges
lámpával szerelt az USA piacon. A formaterv tagadhatatlanul a
zászlóshajóra hasonlít, azaz a Honda Legendre. Motorjait tekintve
1.8 literes 2.0 literes (110Le-133) (125 valamint 2.2 literes
(150Le) erőforrások álltak rendelkezésre a vásárlóknak. Viszont
olyan ínyencségek is jellemzik a típust, melyekről máig kevesen
tudnak, mint például az automata váltóval szerelt modellben a
számítógép által vezérelt szelepekkel kontrollált, hidraulikus
motortartó bakok, mellyel a motor rezonanciáját csökkentették
nullára még alacsony fordulaton is. Igen... mindezt 1989-ben.
Felszereltségben megtalálható az ABS, elektromos ablakok,
napfénytető, klíma, tempomat, 4 sebességes automata váltó, központi
zár, elektromos, és fűthető tükrök, komoly hi-fi, akár CD lejátszó 6
lemezes tárral, ködlámpák, riasztó, spoiler kit, elektromos ülések,
légzsákok, bőrbelső és digitklíma is akár... persze a vevő döntése
és pénztárcája alapján. Az összes kombi USA piacon volt gyártva,
ezért ezek C oszlopán egy sas alatt a Honda Of America felirat volt
olvasható, egy emblémán belül. Facelift 91-93 ig volt elérhető,
minimális módosításokkal lámpák és lökhárító terén. 1993-ban
megjelent egy 10th Anniversary Edition a 83-as Ohio-i gyár
nyitásának 10. évfordulóján. Ezek a modellek 15" os könnyűfém
kerekeket, színre fújt külső elemeket spoilereket, prémium üléseket
kaptak. Kizárólag automata váltóval, és 3 színben volt elérhető a
"Frost White" fehérben, "Granada Black Pearl" feketében, és "Arcadia
Green" zöldben, azokhoz igazított belső színekkel. Testvérmodellje a
Honda Ascot, módosított karosszériával, illetve a Vigor is, de az
már más alvázon a hosszában beépített motor miatt, kizárólag USA és
Kanadai piacon.
Nálunk ismert motor(ok)
|
2.0 |
2.0 |
2.0i |
2.2i |
Lökettérfogata |
1997ccm |
1997ccm |
1997ccm |
2156ccm |
Teljesítménye |
90Le / 5500rpm |
110Le / 5700rpm |
133Le / 5400rpm
|
150Le / 5900rpm |
Súly |
1225kg |
1230kg |
1230kg |
1305kg |
Gyorsulása 0-100: |
12.9s |
10.9s |
9.2s |
8.4s |
Sűrítési arány: |
8.9:1 |
8.9:1 |
9.0:1 |
9.8:1 |
Méret: |
4ajtó: 4685/1695/1390mm
|
Átlagfogyasztás: |
8.4 liter |
8.4 liter |
8.4 liter |
8.5 liter |
|
|
|
|
|
Honda Accord
Ötödik generáció 1993 - 1997 CD3/4/5/6/7/9 karosszéria
USA:
Az ötödik
generációnál fordul elő először, hogy EU és USA + Japán két
különböző modellt kapott az igényeknek megfelelően. Mi Európában a
Honda és Rover együttműködésének termékét a Rover 600-al sokban
azonos Accordot kaptuk (lényegében a rover lecserélt pár dolgot
rajta, de nem sok egyéb történt), a negyedik generációs accordra
építkezve. Amerikai viszont új alvázra építettet. Elmondható, hogy a
Coupe és a Wagon (kombi) csak Amerikában készült, bár Európában is
rendelhető volt. A szedán viszont eltért a két kontinensen. Nálunk a
motorpalettát az 1.8 literes, 2.0 literes, 2.2 literes (sohc -egy
vezérműtengelyes-
VTEC) és a 2.3 literes (Talán az egyetlen Honda
motor ami több odafigyelést igényel, nem véletlen, hogy később nem
is gyártották a H23-as motort, és lecserélték a gondtalan
F23-ra....) motorok adták 115 és 158Le között. USA piacon elérhető
volt a 2.7 literes C27A 170Le V6 is, valamint a japán piacra
gyártott (ám Amerikában készülő) SiR 2.2literes DOHC (dupla
vezérműtengelyes) 190Le motor is. Felszereltségben mindkét piacon
elérhető volt szinte minden. Bőrbelső, tempomat, komoly audió
rendszer, abs, légzsákok, könnyűfém felnik, elektromos csomag
mindenhez, napfénytető, klíma (akár digit), automata váltó, külső
spoilerek fa berakás, elektromos ülések. Az EU accord 1996-ban egy
ráncfelvarrást kapott ami a lökhárítókat, lámpákat, és hűtőmaszkot
értintette leginkább, illetve már csak légzsákkal volt
megvásárolható. A dízel változat motorjához a Hondának semmi köze,
az a Rover L szériás dízel motorja.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.8 |
2.0i /S/ES |
2.3i SR |
2.2i VTEC |
Lökettérfogata |
1849ccm |
1997ccm |
2259ccm |
2156ccm |
Teljesítménye |
105Le / 5000rpm |
133Le / 5400rpm
2.0:
115Le / 5300rpm |
158Le / 5800rpm
|
145Le / 5500rpm |
Súly |
1240kg |
1270kg |
1350kg |
1350kg |
Gyorsulása 0-100: |
10.8s |
10.2s |
8.3s |
8.7s |
Sűrítési arány: |
8.9:1 |
9.5:1 |
9.8:1 |
8.8:1 |
Méret: |
4ajtó: 4675/1715/1380mm
|
Átlagfogyasztás: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Accord
Hatodik generáció 1998 - 2002 CD3/4/5/6/7/9 karosszéria
EU:
USA:
JDM:
Type-R:
A hatodik
generációnál még tovább bonyolódik a modell... 3 különböző modell
látott napvilágot. Egy Japán, egy USA, és egy EU modell. A Japán és
a USA modell hordoz közös elemeket. Elmondható, hogy mindegyik
szépre sikerült, mindegyik piacon. Japán piacon Torneo néven
ismerik. EU piacon pedig 4 illetve 5 ajtós formában volt kapható,
1.6vtec 1.8vtec 2.0vtec 2.2 dohc
VTEC (azaz Type-R) 2.3
VTEC
motorokkal. 110 től 220 lóerőig. USA piacon a 3.0 V6 is elérhető
volt, Japánban pedig a 2.0 DOHC 200 lóerős motor is.
Felszereltségben szintén minden benne volt, bose hi-fi, cd,
napfénytető, elektromos ülések, digitális és manuális klíma,
automata váltó, bőr belső, navigáció, spoilerek, fűthető elektromos
tükrök, elektromos ablakok, ködlámpa, multikormány stb... lényegében ami akkor egy autóba
kérhető volt, az az accordba is. Leginkább 1.8 és 2.0 motorokkal
vásárolták. A type-R modell sok érdekességet tartalmazott, már
alapból a
VTEC H22A7 220 lóereje is egy báránybőrbe bújt farkas esete, de
a nagy hátsó spoiler, és toldatok igazi utcai családi ragadazóvá
varászolták. Bent szénszálas merevítésű sport recaro ülések,
szénszálas elemek mindenhol, és a súlycsökkentés jegyében pár dolgot
ki is hagytak, mint a hátsó elektromos ablak, és a digit klíma
(manuális van). Nagyon nagy népszerűségnek örvend hazánkban is a
modell, kizárólag 4 ajtós kivitelben volt elérhető. A 4 és 5 ajtós
accordok közt avatatlan szem nehezen veszi észre a különbséget,
hiszen, csak a hátulján látható némi eltérés. Az USA változat
külsőre egyszerűen elkülöníthető az Európai változattól, hiszen más
alvázra épül, konkrétan mondhatni közös az alváz az Acura TL (Honda
Legend) változattal, és annak a futóművét is kapta meg. Két
változatban gyártották, szedán és coupe kivitelben. Mindkettőre az
jellemző, mint az Orosz törpére... a legnagyobb! Ennek nyilván a
legend alváznak is köze van. A coupet szállították Európába is, sőt
itt indult el az, hogy az Accord Coupe külön modell lett, ami nem
csak a szedán "kétajtósítása", hanem egy sportosabb modell. Persze,
ha az EU Accordba minden rendelhető volt, akkor ebbe "az is ami nem
létezik", ugye Amerikai szokás szerint (nehéz olyat találni amelyik
plüss kárpitos).
Elmondható mindegyik 6. generációs modellről, hogy itt (de korábban
is) nagy hangsúlyt fektetett a Honda mind a passzív és aktív
biztonság terén. Merevebb karosszéria, gondosan megtervezett
gyűrődési zónák. Ezt talán az USA IIHS teszten látható 1600kg-os
105km/h-val guruló betontömbös teszt is jól mutatja, hogy bár az
autó ekkora ütközéstől totálkáros lesz, de túlélhető. Az EU accord
pedig 4 csillagot szerzett a nálunk ismert EURONCAP teszten.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.8 |
2.0 |
2.3 |
2.2 Type-R |
Lökettérfogata |
1850ccm |
1997ccm |
2254ccm |
2157ccm |
Teljesítménye |
Le / 00rpm |
Le / 00rpm |
152Le / 5700rpm
|
212Le / 7200rpm |
Súly |
1357kg |
1363kg |
1463kg |
1405kg |
Gyorsulása 0-100: |
10.4s |
9.9s |
?s |
7.2s |
Sűrítési arány: |
10:1 |
10:1 |
9.3:1 |
9.6:1 |
Méret: |
4ajtó: 4595/1750/1430mm
|
Átlagfogyasztás: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Accord
Hetedik generáció 2003 - 2007 CL/CM karosszéria
EU - JDM - Acura TSX:
USA:
A hetedik generáció
esetében már ismét két modellről beszélhetünk az USA és az EU
modellről. Utóbit árulták Japánban is, hiszen az ott gyártottakat
kapta meg Európa, de még az USA is kapott belőle, igaz a prémium
márkán keresztül, a legnagyobb felszereltséggel, és nagyobb
motorokkal is (Acura TSX). Az EU-Japán Accord már egy teljesen
megújult formavilággal lépett színre, és az új K sorozatú dupla
vezérműtengelyes (DOHC)
i-VTEC rendszerű motorokkal melyek már a
vezérműtengelyt is a fordulatszám (olajnyomás) alapján állították,
illetve az első Honda dízel motorral, mely rengeteg díjat nyert meg,
mert takarékossága, káros anyag kibocsájtása és megbízhatósága
egyaránt kiemelte az addigi dízelek közül. Itthon elérhető motorjai
az alábbiak voltak: 2 literes
i-VTEC 158Le 2.4 literes
i-VTEC 200Le
és 2004 után a 2.2 literes i-CTDi 140Le. Felszereltségben minden
extra elérhető volt, mint a bőrbelső, napfénytető, elektromos
ülések, elektromos fűthető tükrök, tempomat (akár távolságtartó),
multi kormány, több hangszórós prémium hangrendszer, xenon, kétzónás
digitális klíma, automata váltó, navigáció, kipörgés gátló (VSA), abs,
oldal és függönylégzsákok, esőérzékelős szélvédő és még számtalan
extra. Az USA modell lényegében csak formában tér el, mert kizárólag
az elejét és hátulját szabták át, de a fő jellemzők megmaradtak.
Elől háromszög szerű lámpákkal és hátul szintén háromszögre
hasonlító lámpákat kapott. A coupe továbbra is Amerikai piacon
készült, viszont az eddigiekkel szemben a kombi az Japán gyártás
volt. Amerikában természetesen 3 literes V6-os erőforrással is
elérhető volt. Töréstesztje szintén kiemelkedő a kor autói közül,
hiszen passzív és aktív biztonsági berendezések sokasága vigyáz az
utasokra.
nálunk ismertebb motor(ok)
|
2.0i |
2.4i |
2.2i CTDi |
Lökettérfogata |
1998ccm |
2354ccm |
2204ccm |
Teljesítménye |
155Le / 6000rpm |
190Le / 6800rpm |
Le / 00rpm
|
Súly |
1320kg |
1390kg |
1550kg |
Gyorsulása 0-100: |
9.1s |
7.9s |
9.3s |
Sűrítési arány: |
9.8:1 |
10.5:1 |
16.7:1 |
Méret: |
4ajtó: 4665/1760/1445mm
|
Átlagfogyasztás: |
7.7 liter |
9 liter |
5.4 liter |
|
|
|
|
Honda Accord
Nyolcadik generáció 2008 - 2013 CN Karosszéria
EU - JDM - ACURA TSX:
USA:
A nyolcadik generáció
szintén a hetedikben megszokott módon került forgalomba, azaz a
Japán gyártás került Európába is, és az Amerikai változat pedig egy
átszabott frontot kapott módosított hátsóval. A Coupe viszont
mindegyiktől eltérő formatervet kapott, és csak Amerikában készült.
A kombi pedig Japánban. Továbbra is Acura TSX néven került a Japán
változat az USA piacokra. Tehát náluk úgymond kétféle Accord is
kapható volt. Európai piacon a már megszokott 2 literes egy
vezérműtengelyes
i-VTEC 156 Le (ami most nem a K szériából hanem a
Civiccel megismert R szériából származik), a 2.4 literes DOHC
i-VTEC
K szériás motor 201 Le, és a 2.2 literes dízel 150Le, illetve a
Type-S 2.2 dízel 180Le. Ezen motorokról elmondható, hogy
fogyasztásuk még kedvezőbb lett, és mindegyik motorral lehet
sportosan használni is akár.
Felszereltségét tekintve, szintén bőrbelső, napfénytető, elektromos
tükrök és ablakok, tempomat, esőérzékelős szélvédő, xenon
fényszórók, multikormány, navigáció, automata váltó, GPS, több zónás
klíma, kipörgés gátló (VSA), fűthető elektromos ülések, tolató segéd,
sávtartó asszisztens (LKAS - Lane Keeping Assist System).
Törésteszten az összes létező csillagot begyűjtötte. Ezt persze a
bent található légzsákok nagy száma is segítette. Ugyanakkor a
gyalogosbiztonságra is kellő figyelmet szenteltek. Formaterve pedig
fantasztikus, a 7. generációra építkezett, mely szintén toplistás a
szedánok körében, nem véletlen vezeti az Accord az eladási listákat
személyautó eladásokban Amerikában (Toyota Camryvel).
nálunk ismertebb motor(ok)
|
2.0i |
2.4i |
2.2 i-DTEC |
2.2 i-DTEC 180 |
Lökettérfogata |
1997ccm |
2354ccm |
2199ccm |
2199ccm |
Teljesítménye |
156Le / 6300rpm |
201Le / 7000rpm |
150Le / 4000rpm
|
180Le / 4000rpm |
Súly |
1485-1515kg |
1555-1585kg |
1610kg |
1702kg |
Gyorsulása 0-100: |
9.4s |
8.1s |
9.7s |
8.9s |
Sűrítési arány: |
10.6:1 |
11.0:1 |
16.3:1 |
16.3:1 |
Méret: |
4ajtó: 4725/1840/1440mm
|
Átlagfogyasztás: |
7.2 liter |
8.8 liter |
5.3 liter |
5.6 liter |
|
|
|
|
|
Honda Accord
Kilencedik generáció 2012 - 2017
A kilencedik
generáció sajnos csak USA/Ázsia/Orosz piacon elérhető. A Honda úgy
döntött, hogy Európában nem megfelelő a piac az Accordnak.
Érdekesség, hogy ugye a Honda Accord az a modell ami az Amerikai
toplistákat vezeti az eladások terén. Ettől függetlenül azért
érdemes figyelni ezekre a modellekre. Tervezője Shoji Matsui aki a
korábbi modelleknél is "bábáskodott" mint projektmérnök 85 és 96
között. A modell elsőként 2012-ben került forgalomba Amerikában,
majd 2013-ban Oroszoknál is elérhető lett. Két karosszériával
készült, 2 ajtós coupe és 4 ajtós szedán formájában. Motorpalettája
elég tágas, hiszen 5 különböző áll rendelkezésünkre. 2.0 benzin, 2.0
benzin hybrid, 2.4 benzin, 3.0V6 hybrid (kizárólag kína) és 3.5V6
benzin. Váltó kínálat: 6sebességes manuális, 6 sebességes automata,
CVT fokozatmentes, valamint egy 5 sebességes automata is.
Felszereltsége rendkívűl magas, hiszen minden elérhető hozzá a Honda
Sense aktív biztonsági csomagból, megtalálható a Honda Connect
multimédia is az érintőkijelzős paneljével, tolatókamera, bluetooth,
hangvezérlés, LED lámpák, 2 zónás digit klíma stb.
ismertebb motor(ok)
|
2.0i |
2.0 Hybrid |
2.4 |
3.5
V6 |
Lökettérfogata |
1997ccm |
2354ccm |
2356ccm |
2471ccm |
Teljesítménye |
156Le / 6300rpm |
195Le /
6200rpm |
185Le / 6400rpm
|
278Le /
6200rpm |
Súly |
1448kg |
1448kg |
1448kg |
1448kg |
Gyorsulása 0-100: |
nem ismert |
nem ismert |
nem ismert |
nem ismert |
Sűrítési arány: |
10.5:1 |
11.0:1 |
11.1:1 |
10.5:1 |
Méret: |
4ajtó: 4862/1849/1466mm
2ajtó: 4806/1849/1435mm |
Átlagfogyasztás: |
nem ismert |
6 liter |
10.1 liter |
10.9 liter |
|
|
|
|
|
Honda Accord
Tizedik generáció 2017 - napjainkig
A tízedik generáció
2017 második felében került piacra. Szintén nem kapott belőle
Európa. Viszont az előző generáció hatalmas motorválasztékát
teljesen félretették és két Turbós motor került a kínálatba. Az 1.5
a tízedik generációs civicből ismert motor (L15B7) a másik pedig
szintén a Civic motorja, de a Type-R. Igaz, hogy kicsit finomabb
vezérműtengellyel és kisebb turbóval. A váltó még érdekesebb, hiszen
elérhető akár 10 sebességes automatával is, de van még fokozatmentes
CVT és 6 fokozatú manuális váltó is. Érdekes és egyben szomorú hír,
hogy ennél a generációnál nincs tervben Coupe modell piacra dobása.
A biztonság érdekében nem csak arra figyeltek, hogy magas
szakítószilárdságú fémeket használjanak a gyártás során, de az aktív
biztonsági arzenál sem éppen pici, hiszen a Honda Sense gondoskodik
az utasok védelméről, mely adaptív tempomatot, sáv követő rendszert,
vakfolt figyelő rendszert és számos modern szolgáltatást nyújt.
ismertebb motor(ok)
|
1.5
VTEC TURBO |
2.0 VTEC TURBO |
Lökettérfogata |
1498ccm |
1996ccm |
Teljesítménye |
192Le / 5500rpm |
252Le /
6500rpm |
Súly |
1431kg |
1525kg |
Gyorsulása 0-100: |
nem ismert |
nem ismert |
Sűrítési arány: |
10.6:1 |
9.8:1 |
Méret: |
4ajtó: 4882/1862/1450mm |
Átlagfogyasztás: |
7,5-7,8 liter |
nem ismert |
|
|
|
|