Amennyiben tetszik oldalunk, és szeretnél új hírekről, érdekességekről, akciókról értesülni, kattints a Tetszik gombra! Köszönjük!
 

 

Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Accord tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas minőséget keres.

Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek kereskedelmével erről bővebben itt olvashat: www.csepelihondabonto.hu
 

Esetleg más Honda modellekről is szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:

 




Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.
 

 



Honda

Az autó amit imádnak az Amerikaiak, és mi európaiak is. Nincs ellenfele a piacon, minőségben verhetetlen. Kellemes családi autó, vagy akár báránybőrbe bújt szörnyeteg (Accord Type-R és Type-S). Története 1976-ra nyúlik vissza, és a mai napig igen sikeres. Olyan extrák voltak bele anno rendelhetők, hogy még Amerikában is próbálták eleinte a forgalmazásnak keresztbe tenni, hiszen a GM még csak pislogott a 80-as években, hogy "beépített navigáció?". Magyar piacon is egyik kedvelt típus, és akinek volt már, az utána mást nem szeretne vásárolni. Elmondható, mint az összes Hondáról, hogy az idő múlásával és a megtett kilométerek számával nem romlik a minősége, sok egyéb hazánkban favorizált prémiumnak kikiáltott márkával szemben. Nem a véletlen műve, hogy egykoron autógyártásukra oly büszke Amerikaiaknál is a Honda Accord vezet az eladási listákon a személyautók körében, egy szintén Japán társával karöltve (Toyota Camry).



 

 

 

 

Honda Accord
Első generáció 1976 - 1981 SJ-SM karosszéria

 

 

 


 

Az első generáció 1976-ban jelent meg, egészen pontosan május 7-én. A Honda Civic fölé pozíciónálták a középkategóriába. Ebbe a típusba már megjelent az AM/FM rádió, és 78 után már a szervokormány, és a klíma is felszereltség része volt LX változat esetében. Eleinte ferdehátú kivitelben jelent meg, majd 1977-ben már szedán formában si elérhető volt. Motorválasztékát tekintve, mi csak az 1.6 literest (68-72 illetve 80 Le kivitelben) ismerhetjük, de készült 1.8 literes (75Le) is. Ezek a motorok már a CVCC technológiával készültek, mely alacsony fogyasztás mellé alacsony káros anyag kibocsájtást is feltudott mutatni. Elérhető volt opcionális felszereltségben a kétsebességes automata váltó is, sőt az 1981-es évjáratban az SE modellben már bőrülések és elektromos ablak is megjelent.

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   1.6
Lökettérfogata 1602ccm
Teljesítménye 80Le / 5300rpm
Súly 935kg
Gyorsulása 0-100: 13.5s
Sűrítési arány: 8.4:1
Méret:


4ajtó: 4450/1620/1360mm
 

Átlagfogyasztás: 8.5 liter
   

 

 


 

Honda Accord
Második generáció 1981 - 1985 SY - SZ - AC - AD karosszéria

 

 

 


 

A második generáció 1981-ben látott napvilágot, konkrétabban szeptember 22-én. Ezt a verziót már nem csak Japánban gyártották, hanem a Honda addigra elkészült Ohio-i gyárában Amerikában is. Ez a példány lett a legtöbbet eladott Japán márka/típus Amerikában az első évtől fogva, amit azóta is őriz, de 15 évig abszolút ranglista vezető volt ettől fogva. Testvérmodellje Japán belpiacon (JDM) a Honda Vigor. Ehhez a modellhez köthető továbbá az első számítógép vezérelt befecskendezési rendszer is a Honda kínálatában (PGM-FI) az 1984-es modellévtől az ES felszereltség 1.8-as motorjához. Motorjait tekintve 1.6 literes és 1.8literes blokkok dolgoztak benne eltérő (piactól és felszereltségtől is f teljesítménnyel. Az ES3-as kódszámú motorral szerelt 1.8 literes (PGM-FI) 110 lóereje mellé kifejezetten jó fogyasztás is társult (13,2km / liter azaz 100km/7,69literes átlag fogyasztás), ezért többek között ezért is nagyon népszerű volt. Valamint a fentebb emlegetett extra már 1981-től elérhető volt ebben a modellben, a gáz-giroszkóp alapú beépített navigáció (igaz olcsónak nem lehetett mondani), mellyel nem kis fejfájást okoztak a nagy amerikai gyáraknak, mert még elgondolásként sem volt jelen a modelljeikben, amikor a Hondához már megvásárolható volt. Alapelve ennek a navigációnak, nagyvonalakban "egyszerű": Mivel műholdas alapú navigáció akkor még nem volt elérhető akkoriban a polgároknak, ezért egy giroszkóppal mérte a szerkezet az elmozdulást, és annak mértékét. Ebből kiszámolta, hogy mennyit és merre haladt az autó, majd egy CRT (katódsugárcsöves régi fajta) monitoron kirajzolt egy fénypontot, mely elé egy áttetsző fólia volt rögzítve, mely motorok mozgattak ha elértük a térkép szélét. Ez a technológia a Honda és az Alpine közös fejlesztése volt. 1983-ban már egy négysebességes automata váltó is elérhetővé vált, kielégítve az Amerikai igényeket. Persze itt is volt Special Edition (SE) melyben bőrbelső, teljes elektromos csomag, és napfénytető is széria volt. Facelift: a 83-as Ohio-i gyár nyitása után kicsit áttervezték 83 végén (84 elején piacra is dobták) a karosszériát, melynek következtében az orr rész kicsit lefele "hajlik", illetve a lámpákat is áttervezték a kornak (és Amerikai szabványoknak) megfelelően. Az LX széria megkapta az automata kazettás rádiót, tempomatot, klímát, szervoféket és szervokormányt, persze az Se kivitel is megkapta a maga extráit a addigi mellé, melyhez a prémium hangrendszer, bronz színezetű üvegek, alufelnik, elektromos napfénytető járt.

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   1.6 1.8
Lökettérfogata 1590ccm 1817ccm
Teljesítménye 80Le / 5000rpm 100Le / 5800rpm
Súly 945kg 975kg
Gyorsulása 0-100: s s
Sűrítési arány: 8.8:1  
Méret:


4ajtó: 4410/1650/1375mm
 

Átlagfogyasztás: 7 liter 7.6 liter
     

 


 

Honda Accord
Harmadik generáció 1986 - 1989 CA1/2/3/4/5/6 karosszéria

 

 

 

 

 


 

A Japán 1985-ös bemutató után, 1986-ban a világ többi részén is bemutatkozott a harmadik generáció. A külsőt jelentősen áttervezték, konkrétan Toshi Oshika műve az új formavilág, aki azt vette alapul, hogy világszerte milyen érzelmek alapján választanak autót, és ezen információk alapján alkotta meg a formát. Nos igen... a Japánok nem szeretik a véletlenre bízni a dolgokat. Az új forma lámpái piaconként eltértek. Volt bukólámpás kivitel (főleg USA) és hagyományos csík lámpával szerelt kivitel is. Ez a generáció volt az első a korát megelőző és ma is ritka első kettős kereszt-lengőkaros felfüggesztéssel (mcpherson olcsóbb, ha megnézzük az Európában oly divatos modellek mai napig egyszerű mcpherson futóművet alkalmaznak, mely nem igazán a jó stabilitásról ismert, ellenben a Honda komoly futóműveivel szemben) szerelve. Megjelent az ABS, sőt a JDM (japán belpiacos) modellben már ikerdugattyús fék is elérhető volt az Si modellhez. Motorjait tekintve 1.6 és 2.0 literes blokkok voltak a géptető alatt, különböző teljesítményekkel a piacoknak megfelelően, minimum ~110, de akár 160 (Si B20A) lóerővel. (Érdemes belegondolni, hogy már akkoriban is mennyivel előrébb jártak a Japánok.... európai nagy gyártók örültek a 2+++ literből a 100 lóerő környékének is, az amerikaiak pedig kétszer ennyi hengert használtak ugyanennyi lóerőhöz). Felszereltsége a modellnek széles skálán mozgott, a spártai és a luxus között bármit össze lehetett válogatni. A jobban felszerelt darabok általában rendelkeztek elektromos fűthető tükrükkel, elektromos napfénytetővel valamint ablakokkal, digitális műszeregységgel, klímával, fűthető ülésekkel... Karosszériát tekintve, elérhető volt 3 ajtós kivitel, egy szedán, egy coupe kivitel, valamint Európai piacon egy kombi jellegű 3 ajtós kivitel, mely az AeroDeck nevet viselte, egy eszméletlenül jól eltalált formával, aminek ma is utána fordulnak az emberek. Amerikában inkább a Coupe kivitel volt eladhatóbb, persze szintén a Hondától már megszokott lenyűgöző kétajtós dizájnnal.

  

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   2.0 2.0i 2.0i-16v
Lökettérfogata 1932ccm 1932ccm 1944ccm
Teljesítménye 102Le / 5500rpm 115Le / 5500rpm
133Le / 5500rpm
 
Súly 1110kg 1130kg 1165kg
Gyorsulása 0-100: 10.9s 9.7s 9s
Sűrítési arány: 9.1:1 9.5:1 9.4:1
Méret:


4ajtó: 4535/1659/1355mm
 

Átlagfogyasztás: 7.9 liter 8.4 liter 8.2 liter
       

 

 

 

Honda Accord
Negyedik generáció 1989 - 1993 CB karosszéria

 

 

 

 


 

A negyedik generációjú Accord 1989-ben jelent meg a piacokon, mely elődjénél jelentősen nagyobb méreteivel, és továbbra is fantasztikusan eltrafált dizájnnal hódított világszerte. Ez volt az első kivitel ahol a háromajtós kiviteltől elbúcsúzott a gyár, és már csak coupe, szedán valamint Wagon (kombi) kivitelben volt elérhető a célközönség számára. Ez volt az első olyan autó, mely kristálytiszta síküveges lámpával szerelt az USA piacon. A formaterv tagadhatatlanul a zászlóshajóra hasonlít, azaz a Honda Legendre. Motorjait tekintve 1.8 literes 2.0 literes (110Le-133) (125 valamint 2.2 literes (150Le) erőforrások álltak rendelkezésre a vásárlóknak. Viszont olyan ínyencségek is jellemzik a típust, melyekről máig kevesen tudnak, mint például az automata váltóval szerelt modellben a számítógép által vezérelt szelepekkel kontrollált, hidraulikus motortartó bakok, mellyel a motor rezonanciáját csökkentették nullára még alacsony fordulaton is. Igen... mindezt 1989-ben. Felszereltségben megtalálható az ABS, elektromos ablakok, napfénytető, klíma, tempomat, 4 sebességes automata váltó, központi zár, elektromos, és fűthető tükrök, komoly hi-fi, akár CD lejátszó 6 lemezes tárral, ködlámpák, riasztó, spoiler kit, elektromos ülések, légzsákok, bőrbelső és digitklíma is akár... persze a vevő döntése és pénztárcája alapján. Az összes kombi USA piacon volt gyártva, ezért ezek C oszlopán egy sas alatt a Honda Of America felirat volt olvasható, egy emblémán belül. Facelift 91-93 ig volt elérhető, minimális módosításokkal lámpák és lökhárító terén. 1993-ban megjelent egy 10th Anniversary Edition a 83-as Ohio-i gyár nyitásának 10. évfordulóján. Ezek a modellek 15" os könnyűfém kerekeket, színre fújt külső elemeket spoilereket, prémium üléseket kaptak. Kizárólag automata váltóval, és 3 színben volt elérhető a "Frost White" fehérben, "Granada Black Pearl" feketében, és "Arcadia Green" zöldben, azokhoz igazított belső színekkel. Testvérmodellje a Honda Ascot, módosított karosszériával, illetve a Vigor is, de az már más alvázon a hosszában beépített motor miatt, kizárólag USA és Kanadai piacon.

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   2.0 2.0 2.0i 2.2i
Lökettérfogata 1997ccm 1997ccm 1997ccm 2156ccm
Teljesítménye 90Le / 5500rpm 110Le / 5700rpm
133Le / 5400rpm
 
150Le / 5900rpm
Súly 1225kg 1230kg 1230kg 1305kg
Gyorsulása 0-100: 12.9s 10.9s 9.2s 8.4s
Sűrítési arány: 8.9:1 8.9:1 9.0:1 9.8:1
Méret:


4ajtó: 4685/1695/1390mm
 

Átlagfogyasztás: 8.4 liter 8.4 liter 8.4 liter 8.5 liter
         

 

 

 

Honda Accord
Ötödik generáció 1993 - 1997 CD3/4/5/6/7/9 karosszéria
 

 

 

 

USA:
 

 

 

 

 

 

Az ötödik generációnál fordul elő először, hogy EU és USA + Japán két különböző modellt kapott az igényeknek megfelelően. Mi Európában a Honda és Rover együttműködésének termékét a Rover 600-al sokban azonos Accordot kaptuk (lényegében a rover lecserélt pár dolgot rajta, de nem sok egyéb történt), a negyedik generációs accordra építkezve. Amerikai viszont új alvázra építettet. Elmondható, hogy a Coupe és a Wagon (kombi) csak Amerikában készült, bár Európában is rendelhető volt. A szedán viszont eltért a két kontinensen. Nálunk a motorpalettát az 1.8 literes, 2.0 literes, 2.2 literes (sohc -egy vezérműtengelyes- VTEC) és a 2.3 literes (Talán az egyetlen Honda motor ami több odafigyelést igényel, nem véletlen, hogy később nem is gyártották a H23-as motort, és lecserélték a gondtalan F23-ra....) motorok adták 115 és 158Le között. USA piacon elérhető volt a 2.7 literes C27A 170Le V6 is, valamint a japán piacra gyártott (ám Amerikában készülő) SiR 2.2literes DOHC (dupla vezérműtengelyes) 190Le motor is. Felszereltségben mindkét piacon elérhető volt szinte minden. Bőrbelső, tempomat, komoly audió rendszer, abs, légzsákok, könnyűfém felnik, elektromos csomag mindenhez, napfénytető, klíma (akár digit), automata váltó, külső spoilerek fa berakás, elektromos ülések. Az EU accord 1996-ban egy ráncfelvarrást kapott ami a lökhárítókat, lámpákat, és hűtőmaszkot értintette leginkább, illetve már csak légzsákkal volt megvásárolható. A dízel változat motorjához a Hondának semmi köze, az a Rover L szériás dízel motorja.

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   1.8 2.0i /S/ES 2.3i SR 2.2i VTEC
Lökettérfogata 1849ccm 1997ccm 2259ccm 2156ccm
Teljesítménye 105Le / 5000rpm 133Le / 5400rpm
2.0:
115Le / 5300rpm

158Le / 5800rpm
 
145Le / 5500rpm
Súly 1240kg 1270kg 1350kg 1350kg
Gyorsulása 0-100: 10.8s 10.2s 8.3s 8.7s
Sűrítési arány: 8.9:1 9.5:1 9.8:1 8.8:1
Méret:


4ajtó: 4675/1715/1380mm
 

Átlagfogyasztás:        
         

 

 

 

Honda Accord
Hatodik generáció 1998 - 2002 CD3/4/5/6/7/9 karosszéria

 

EU:

 

 

 

 

USA:

 

 

 

 

JDM:

 

 

 

Type-R:

 

 

 

A hatodik generációnál még tovább bonyolódik a modell... 3 különböző modell látott napvilágot. Egy Japán, egy USA, és egy EU modell. A Japán és a USA modell hordoz közös elemeket. Elmondható, hogy mindegyik szépre sikerült, mindegyik piacon. Japán piacon Torneo néven ismerik. EU piacon pedig 4 illetve 5 ajtós formában volt kapható, 1.6vtec 1.8vtec 2.0vtec 2.2 dohc VTEC (azaz Type-R) 2.3 VTEC motorokkal. 110 től 220 lóerőig. USA piacon a 3.0 V6 is elérhető volt, Japánban pedig a 2.0 DOHC 200 lóerős motor is. Felszereltségben szintén minden benne volt, bose hi-fi, cd, napfénytető, elektromos ülések, digitális és manuális klíma, automata váltó, bőr belső, navigáció, spoilerek, fűthető elektromos tükrök, elektromos ablakok, ködlámpa, multikormány stb... lényegében ami akkor egy autóba kérhető volt, az az accordba is. Leginkább 1.8 és 2.0 motorokkal vásárolták. A type-R modell sok érdekességet tartalmazott, már alapból a VTEC H22A7 220 lóereje is egy báránybőrbe bújt farkas esete, de a nagy hátsó spoiler, és toldatok igazi utcai családi ragadazóvá varászolták. Bent szénszálas merevítésű sport recaro ülések, szénszálas elemek mindenhol, és a súlycsökkentés jegyében pár dolgot ki is hagytak, mint a hátsó elektromos ablak, és a digit klíma (manuális van). Nagyon nagy népszerűségnek örvend hazánkban is a modell, kizárólag 4 ajtós kivitelben volt elérhető. A 4 és 5 ajtós  accordok közt avatatlan szem nehezen veszi észre a különbséget, hiszen, csak a hátulján látható némi eltérés. Az USA változat külsőre egyszerűen elkülöníthető az Európai változattól, hiszen más alvázra épül, konkrétan mondhatni közös az alváz az Acura TL (Honda Legend) változattal, és annak a futóművét is kapta meg. Két változatban gyártották, szedán és coupe kivitelben. Mindkettőre az jellemző, mint az Orosz törpére... a legnagyobb! Ennek nyilván a legend alváznak is köze van. A coupet szállították Európába is, sőt itt indult el az, hogy az Accord Coupe külön modell lett, ami nem csak a szedán "kétajtósítása", hanem egy sportosabb modell. Persze, ha az EU Accordba minden rendelhető volt, akkor ebbe "az is ami nem létezik", ugye Amerikai szokás szerint (nehéz olyat találni amelyik plüss kárpitos).
Elmondható mindegyik 6. generációs modellről, hogy itt (de korábban is) nagy hangsúlyt fektetett a Honda mind a passzív és aktív biztonság terén. Merevebb karosszéria, gondosan megtervezett gyűrődési zónák. Ezt talán az USA IIHS teszten látható 1600kg-os 105km/h-val guruló betontömbös teszt is jól mutatja, hogy bár az autó ekkora ütközéstől totálkáros lesz, de túlélhető. Az EU accord pedig 4 csillagot szerzett a nálunk ismert EURONCAP teszten.

 

 

Nálunk ismert motor(ok)
 

   1.8 2.0 2.3 2.2 Type-R
Lökettérfogata 1850ccm 1997ccm 2254ccm 2157ccm
Teljesítménye Le / 00rpm Le / 00rpm
152Le / 5700rpm
 
212Le / 7200rpm
Súly 1357kg 1363kg 1463kg 1405kg
Gyorsulása 0-100: 10.4s 9.9s ?s 7.2s
Sűrítési arány: 10:1 10:1 9.3:1 9.6:1
Méret:


4ajtó: 4595/1750/1430mm
 

Átlagfogyasztás:        
         

 

 

 

Honda Accord
Hetedik generáció 2003 - 2007 CL/CM karosszéria

 

EU - JDM - Acura TSX:

 

 

 

 

 

USA:

 

 

 

 


 

A hetedik generáció esetében már ismét két modellről beszélhetünk az USA és az EU modellről. Utóbit árulták Japánban is, hiszen az ott gyártottakat kapta meg Európa, de még az USA is kapott belőle, igaz a prémium márkán keresztül, a legnagyobb felszereltséggel, és nagyobb motorokkal is (Acura TSX). Az EU-Japán Accord már egy teljesen megújult formavilággal lépett színre, és az új K sorozatú dupla vezérműtengelyes (DOHC) i-VTEC rendszerű motorokkal melyek már a vezérműtengelyt is a fordulatszám (olajnyomás) alapján állították, illetve az első Honda dízel motorral, mely rengeteg díjat nyert meg, mert takarékossága, káros anyag kibocsájtása és megbízhatósága egyaránt kiemelte az addigi dízelek közül. Itthon elérhető motorjai az alábbiak voltak: 2 literes i-VTEC 158Le 2.4 literes i-VTEC 200Le és 2004 után a 2.2 literes i-CTDi 140Le. Felszereltségben minden extra elérhető volt, mint a bőrbelső, napfénytető, elektromos ülések, elektromos fűthető tükrök, tempomat (akár távolságtartó), multi kormány, több hangszórós prémium hangrendszer, xenon, kétzónás digitális klíma, automata váltó, navigáció, kipörgés gátló (VSA), abs, oldal és függönylégzsákok, esőérzékelős szélvédő és még számtalan extra. Az USA modell lényegében csak formában tér el, mert kizárólag az elejét és hátulját szabták át, de a fő jellemzők megmaradtak. Elől háromszög szerű lámpákkal és hátul szintén háromszögre hasonlító lámpákat kapott. A coupe továbbra is Amerikai piacon készült, viszont az eddigiekkel szemben a kombi az Japán gyártás volt. Amerikában természetesen 3 literes V6-os erőforrással is elérhető volt. Töréstesztje szintén kiemelkedő a kor autói közül, hiszen passzív és aktív biztonsági berendezések sokasága vigyáz az utasokra.

 

 

 

nálunk ismertebb motor(ok)

 

   2.0i 2.4i 2.2i CTDi
Lökettérfogata 1998ccm 2354ccm 2204ccm
Teljesítménye 155Le / 6000rpm 190Le / 6800rpm
Le / 00rpm
 
Súly 1320kg 1390kg 1550kg
Gyorsulása 0-100: 9.1s 7.9s 9.3s
Sűrítési arány: 9.8:1 10.5:1 16.7:1
Méret:


4ajtó: 4665/1760/1445mm
 

Átlagfogyasztás: 7.7 liter 9 liter 5.4 liter
       

 

 

 

 

Honda Accord
Nyolcadik generáció 2008 - 2013 CN Karosszéria

 

EU - JDM - ACURA TSX:

 

 

 

 



USA:

 

 


 

A nyolcadik generáció szintén a hetedikben megszokott módon került forgalomba, azaz a Japán gyártás került Európába is, és az Amerikai változat pedig egy átszabott frontot kapott módosított hátsóval. A Coupe viszont mindegyiktől eltérő formatervet kapott, és csak Amerikában készült. A kombi pedig Japánban. Továbbra is Acura TSX néven került a Japán változat az USA piacokra. Tehát náluk úgymond kétféle Accord is kapható volt. Európai piacon a már megszokott 2 literes egy vezérműtengelyes i-VTEC 156 Le (ami most nem a K szériából hanem a Civiccel megismert R szériából származik),  a 2.4 literes DOHC i-VTEC K szériás motor 201 Le, és a 2.2 literes dízel 150Le, illetve a Type-S 2.2 dízel 180Le. Ezen motorokról elmondható, hogy fogyasztásuk még kedvezőbb lett, és mindegyik motorral lehet sportosan használni is akár. Felszereltségét tekintve, szintén bőrbelső, napfénytető, elektromos tükrök és ablakok, tempomat, esőérzékelős szélvédő, xenon fényszórók, multikormány, navigáció, automata váltó, GPS, több zónás klíma, kipörgés gátló (VSA), fűthető elektromos ülések, tolató segéd, sávtartó asszisztens (LKAS - Lane Keeping Assist System). Törésteszten az összes létező csillagot begyűjtötte. Ezt persze a bent található légzsákok nagy száma is segítette. Ugyanakkor a gyalogosbiztonságra is kellő figyelmet szenteltek. Formaterve pedig fantasztikus, a 7. generációra építkezett, mely szintén toplistás a szedánok körében, nem véletlen vezeti az Accord az eladási listákat személyautó eladásokban Amerikában (Toyota Camryvel).

 

 

nálunk ismertebb motor(ok)

 

   2.0i 2.4i 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC 180
Lökettérfogata 1997ccm 2354ccm 2199ccm 2199ccm
Teljesítménye 156Le / 6300rpm 201Le / 7000rpm
150Le / 4000rpm
 
180Le / 4000rpm
Súly 1485-1515kg 1555-1585kg 1610kg 1702kg
Gyorsulása 0-100: 9.4s 8.1s 9.7s 8.9s
Sűrítési arány: 10.6:1 11.0:1 16.3:1 16.3:1
Méret:


4ajtó: 4725/1840/1440mm
 

Átlagfogyasztás: 7.2 liter 8.8 liter 5.3 liter 5.6 liter
         

 

 

 

Honda Accord
Kilencedik generáció 2012 - 2017

 

 

 


 

 

 


 

A kilencedik generáció sajnos csak USA/Ázsia/Orosz piacon elérhető. A Honda úgy döntött, hogy Európában nem megfelelő a piac az Accordnak. Érdekesség, hogy ugye a Honda Accord az a modell ami az Amerikai toplistákat vezeti az eladások terén. Ettől függetlenül azért érdemes figyelni ezekre a modellekre. Tervezője Shoji Matsui aki a korábbi modelleknél is "bábáskodott" mint projektmérnök 85 és 96 között. A modell elsőként 2012-ben került forgalomba Amerikában, majd 2013-ban Oroszoknál is elérhető lett. Két karosszériával készült, 2 ajtós coupe és 4 ajtós szedán formájában. Motorpalettája elég tágas, hiszen 5 különböző áll rendelkezésünkre. 2.0 benzin, 2.0 benzin hybrid, 2.4 benzin, 3.0V6 hybrid (kizárólag kína) és 3.5V6 benzin. Váltó kínálat: 6sebességes manuális, 6 sebességes automata, CVT fokozatmentes, valamint egy 5 sebességes automata is. Felszereltsége rendkívűl magas, hiszen minden elérhető hozzá a Honda Sense aktív biztonsági csomagból, megtalálható a Honda Connect multimédia is az érintőkijelzős paneljével, tolatókamera, bluetooth, hangvezérlés, LED lámpák, 2 zónás digit klíma stb.

 

 

 

ismertebb motor(ok)

 

   2.0i 2.0 Hybrid 2.4 3.5 V6
Lökettérfogata 1997ccm 2354ccm 2356ccm 2471ccm
Teljesítménye 156Le / 6300rpm 195Le / 6200rpm
185Le / 6400rpm
 
278Le / 6200rpm
Súly 1448kg 1448kg 1448kg 1448kg
Gyorsulása 0-100: nem ismert nem ismert nem ismert nem ismert
Sűrítési arány: 10.5:1 11.0:1 11.1:1 10.5:1
Méret:

4ajtó: 4862/1849/1466mm
2ajtó: 4806/1849/1435mm

Átlagfogyasztás: nem ismert 6 liter 10.1 liter 10.9 liter
         

 

 

 

 

Honda Accord
Tizedik generáció 2017 - napjainkig

 

 

 


 

 

 


 

A tízedik generáció 2017 második felében került piacra. Szintén nem kapott belőle Európa. Viszont az előző generáció hatalmas motorválasztékát teljesen félretették és két Turbós motor került a kínálatba. Az 1.5 a tízedik generációs civicből ismert motor (L15B7) a másik pedig szintén a Civic motorja, de a Type-R. Igaz, hogy kicsit finomabb vezérműtengellyel és kisebb turbóval. A váltó még érdekesebb, hiszen elérhető akár 10 sebességes automatával is, de van még fokozatmentes CVT és 6 fokozatú manuális váltó is. Érdekes és egyben szomorú hír, hogy ennél a generációnál nincs tervben Coupe modell piacra dobása. A biztonság érdekében nem csak arra figyeltek, hogy magas szakítószilárdságú fémeket használjanak a gyártás során, de az aktív biztonsági arzenál sem éppen pici, hiszen a Honda Sense gondoskodik az utasok védelméről, mely adaptív tempomatot, sáv követő rendszert, vakfolt figyelő rendszert és számos modern szolgáltatást nyújt.

 

 

 

ismertebb motor(ok)

 

   1.5 VTEC TURBO 2.0 VTEC TURBO
Lökettérfogata 1498ccm 1996ccm
Teljesítménye 192Le / 5500rpm 252Le / 6500rpm
Súly 1431kg 1525kg
Gyorsulása 0-100: nem ismert nem ismert
Sűrítési arány: 10.6:1 9.8:1
Méret:

4ajtó: 4882/1862/1450mm

Átlagfogyasztás: 7,5-7,8 liter nem ismert
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hondás Garázs a Csepeli Hondabontó

Címünk: 1214 Budapest XXI. ker. (Csepel) II. Rákoczi Ferenc út 185.
Mobil telefonszám: +36 20 945 2242
Vonalas telefonszám: +36 1 769 01 44